SSTL Puhtausala Ry
Etusivu » Mediatiedote - Puhtauspäivä 2016

Mediatiedote 16.11.2016

Vuoden siistein päivä lähestyy! Puhtauspäivänä 2.12.2016 kiitetään siivoojia.

Suomessa vietetään Puhtauspäivää perjantaina 2.12.2016. Puhtauspäivänä ihmisten toivotaan kiittävän oman työ-, opiskelu- tai harrastuspaikan siivoojaa.

Puhtauspäivänä siivoojia muistetaan eri tavoin joka puolella Suomea erilaisissa alueellisissa ja yritys- ja organisaatiokohtaisissa tapahtumissa. Tuhannet puhtausalalla toimivat pitävät Puhtauspäivänä I LOVE PUHTAUS -rintapinssejä.

#kiitäsiivoojaa

Miksi?

Niin kauan kuin kaikki toimii, siivous ja siivoojat jäävät usein huomiotta. Siivouksen puute sen sijaan huomataan helposti. Terveydenhuollossa toiminta keskeytyisi nopeasti ilman siivousta. Lisäksi viihtyvyys kaikissa tiloissa laskisi nopeasti ilman säännöllistä siivousta. Puhtauspäivänä myös kehotetaan kaikkia puhtausalalla työskenteleviä olemaan ylpeitä työstään ja ammattitaidostaan.

Kiitos näkyväksi

Siivoojan työ voi olla näkymätöntä, mutta kiitosten on tarkoitus näkyä. Siivoojan kanssa otetun yhteiskuvan voi laittaa kiitosten kera Puhtauspäivän Facebook-sivulle, tai Instagramiin tai Twitteriin #kiitäsiivoojaa -tunnisteella.

Puhtauspäivän pääasia on siis siivoojan kiittäminen, työn huomioiminen. Kiitoksia voi tänä vuonna höystää myös I LOVE PUHTAUS -leivoksilla, joiden resepti valittiin kilpailun avulla syksyn aikana. Lisäksi Positiivareiden sähköisten korttien valikoimaan tulee lähempänä ajankohtaa Puhtauspäivän kiitoskortti. Päiväkodeille ja alakouluille on tehty oma Puhtauspäivään liittyvä puuhapaketti.

Kaikki Puhtauspäivään liittyvä tieto on koottu Puhtauspäivä-sivulle sekä Puhtauspäivän Facebook-sivulle.

Viime vuonna Puhtauspäivää vietettiin ensimmäistä kertaa. Sosiaaliseen mediaan lähetettiin satoja kuvia ja kiitoksia #kiitäsiivoojaa -tunnisteella. Suomen lisäksi Norjassa vietetään perinteistä Siivoojien päivää joulukuun ensimmäisenä maanantaina, ja tänä vuonna myös Ruotsi liittyy mukaan.

Puhtauspäivän järjestää SSTL Puhtausala ry. Projektiryhmään kuuluu edustajat alan merkittävimmistä toimijoista.

SSTL Puhtausala ry on puhtausalan yleishyödyllinen ja puolueeton neuvonta- ja koulutusjärjestö jo vuodesta 1970. Järjestön jäseniä ovat alueelliset Siivoustekniset yhdistykset sekä alalla toimivat yritys- ja yhteisöjäsenet. www.puhtausala.fi

Lisätietoa:

Harri Piiparinen