Kampin kauppakeskus panosti ympäristövastuullisuuteen

Kampin kauppakeskus panosti ympäristövastuullisuuteen

Alkuvuonna 2020 alkanut koronapandemia ja sen leviämisen rajoittamistoimet laskivat kauppakeskusten kävijämääriä merkittävästi. Liikkumisrajoitukset ja ihmisten jääminen kotiin etätöihin vaikuttivat erityisesti ydinkeskustojen kauppakeskuksiin, kun ihmiset siirtyivät käyttämään paikallis- ja aluekeskusten palveluita.

Kauppakeskus Kamppi Helsingissä vieraili poikkeusoloista huolimatta lähes 18 miljoonaa kävijää viime vuonna.

”Olimme Suomessa yksi ensimmäisiä kauppakeskuksia, joka sai kauppakeskusten turvallisuuteen erikoistuneen ulkopuolisen tahon myöntämän COVID-19-sertifikaatin. Se osoittaa, että Kamppi Helsingissä on toteutettu kaikki ne mahdolliset toimenpiteet, joilla koronaviruksen leviämistä voidaan minimoida”, kauppakeskusjohtaja Tiina Fågel sanoo.

Poikkeuksellisen vuoden aikana Kamppi Helsinki jatkoi panostamista myös ympäristövastuullisuuteen ja kehitti kattavasti jätehuoltoaan. Kauppakeskus maksimoi jätteiden kierrätysasteen, vähensi niiden kuljetuksia ja järjesti vuokralaisille kierrätyskoulutuksia. Kestävä kehitys pyritään huomioimaan monin tavoin myös kauppakeskuksen markkinointiteoissa, muun muassa materiaalivalinnoissa ja tapahtumien hiilijalanjäljen kompensoinnilla. Kauppakeskus on sitoutunut myös kehittämään energiaratkaisujaan kestävästi. Näiden vastuullisuustoimien ansiosta kauppakeskus saavutti arvostetun BREEAM In-Use -ympäristösertifikaatin Excellent-tason.

 

kuvateksti:

Vuonna 2005 Helsingin Kampissa toimintansa aloittaneessa kauppakeskuksessa on yli 150 liikettä, ravintolaa, kahvilaa ja palveluyritystä. (Kuva: Sami Koskinen)

Tilaa uutiskirje