Kauppa voi tarjota välineitä ostosvaunujen puhdistamiseen

Esimerkiksi Järvenpään Citymarketissa asiakas voi halutessaan puhdistaa itse käyttämiensä ostoskärryjen pintoja. (Kuva: Novosan Oy)

Sosiaalisen etäisyyden pitämisen lisäksi ruokakaupoissa voidaan ehkäistä virusten leviämistä desinfioimalla kosketuspintoja. Jotkut kaupat puhdistavatkin esimerkiksi ostosvaunujen aisat jokaisen käytön jälkeen.
On myös kauppoja, jotka antavat asiakkailleen mahdollisuuden puhdistaa aisat itse tarjoamalla asiakkaan ulottuville asiaan sopivia puhdistustuotteita. Esimerkiksi maailman parhaan ruokakaupan tittelin kansainvälisessä kisassa viime syksynä voittanut Järvenpään Citymarket toimii näin. Ruokakauppojen kilpailussa Järvenpään CM:n katsottiin huolehtivan asiakkaistaan erityisellä tavalla. Myös hygienia on myymälässä hyvällä mallilla. Tehostetun siivouksen lisäksi asiakkaille tarjotaan myös mahdollisuus itse vaikuttaa kosketuspintojen puhtauteen käyttämällä tarjolla olevia puhdistusaineita ja -välineitä. Myymälässä on myös käsidesiä tarjolla useissa paikoissa.
Desinfiointiaineet ja -välineet kauppias Markku Hautala hankki pakettina, johon kuuluu desinfiointiaine annostelijoineen, käsipyyheannostelija papereineen ja roska-astia.
Toimitusjohtaja Hanno Airas Novosan Oy:stä kertoo, että asiakkaiden käytössä oleva desinfiointipaketti on tautiaikana hyvä lisä kaupoissa iltaisin tai öisin tehtävälle siivoukselle. Vaikka pinnan desinfiointi ei viruksen leviämiseen vaikuttaisikaan, tarjoaa se asiakkaalle turvallisuuden tunteen ja mielenrauhan ostosten ajaksi.
”Olen nähnyt kaupoissa, kuinka asiakkaat pyyhkivät kärryjen aisoja omalla desinfiointiaineellaan, mutta onhan se hyvää asiakaspalvelua tarjota pintojen puhdistukseen välineet kaupan puolesta”, Airas toteaa. (Lähde: ePressi.com)

 

Tilaa uutiskirje