YrityselämäPuhtausala-lehti

Huolenpito välittyy perheyrityksessä myös asiakkaille

JPS Palveluissa tehdään päivittäin työtä, jolla on merkitystä. Hartolalainen monipalveluyritys haluaa tuottaa hyvää toimialueensa asukkaille.
Huolenpito välittyy perheyrityksessä myös asiakkaille
Teksti Sanna Tapola Kuvat Sanni Tuomivirta ja kuvapankki

12.12.2023

Hartolalaisen perheyrityksen JPS Palvelut Oy:n juuret kasvavat Heinolassa Kukonnotkon leirikeskuksessa. Se on Vantaan kaupungin omistama leirikeskus, jossa järjestetään ympäri vuoden leiritoimintaa vantaalaisille lapsille.

– Tuotamme edelleen Kukonnotkossa ostopalveluna ateriat, kiinteistöpalvelun sekä puhtaanapidon, kertoo isänsä kanssa yrittäjänä toimiva Sanni Tuomivirta.

Nykyisin JPS Palvelut tarjoaa puhtaanapitopalveluita leirikeskuksen lisäksi myös yksityiskodeissa. Tähän Tuomivirta päätyi isänsä kanssa, kun koronapandemia hiljensi leirikeskuksen vuonna 2020.

– Halusimme, että ammattitaitoisella henkilökunnallamme olisi töitä myös koronan aikana. Huomasimme nopeasti, että kotisiivouksella on kysyntää.

Henkilöstö on osa perhettä

JPS Palveluissa työskentelee tällä hetkellä noin 10 henkeä Hartolan, Heinolan ja lähikuntien alueella.
– Meillä on paljon keikka- ja tuntityöläisiä. Toimialueellamme on paljon kesäasukkaita ja tästä syystä meillä on kesällä kiireisempää. Sama tietysti koskee leirikeskusta, Tuomivirta kertoo.

Tuomivirran mukaan siivouspalveluiden lisäksi monet asiakkaat tarvitsevat apua muissakin kotiaskareissa.
– Asiakaskuntamme on iäkästä ja tarjoamme mielellämme siivouksen lisäksi myös muuta apua, jota asiakas arjessaan tarvitsee. Seurustelemme ja käymme ulkoilemassa. Henkilökuntamme näkee myös paljon yksinäisyyttä ja se on työssä joskus raskasta.

Toisaalta henkilökohtaiseen, joskus raskaaseenkin työhön kiteytyvät myös JPS Palveluiden arvot.
– Saamme tehdä päivittäin työtä, jolla on merkitystä. Haluamme palvella ja tuottaa hyvää tämän alueen asukkaille, Tuomivirta toteaa ja jatkaa:
– Perheyrittäjyys antaa arvona katon kaikelle toiminnallemme. Ajattelemme, että työntekijät ovat osa perhettämme ja haluamme pitää kaikista perheenjäsenistämme huolta. Uskon, että tämä välittyy työntekijöidemme kautta myös asiakkaillemme.

”Saatava aikaan wow-efekti”

Henkilöstön hyvinvoinnin lisäksi JPS Palvelut panostaa jatkuvasti asiakaspalveluun.
– Teemme säännöllisesti asiakastyytyväisyystutkimuksia, sillä haluamme tietää, mitä asiakkaamme ajattelevat. Työn laatu on ensisijaisen tärkeää, kun puhutaan puhtaudesta. Meidän pitäisi saada kodeissa aikaan wow-efekti, kun asiakas näkee siivotun kotiinsa, Tuomivirta toteaa.

Siksi osaaminen on Tuomivirran mukaan tärkeää myös kotisiivouksessa.
– Kodeissa siivoaminen vaatii ammattitaitoa. Siksi olemmekin päätyneet Puhtausala ry:n jäseniksi. Haluamme nostaa henkilöstön osaamistasoa edelleen. Suunnitelmissamme on hyödyntää muun muassa ketterästi Puhtauspassia, Tuomivirta suunnittelee.

 

Puhtausala ry